A világ legnagyobb bevételt elért filmjei: Az alábbi lista az egész világon a legnagyobb bevételeket elért filmeket állítja sorrendbe. A bevételek összege az akkori amerikai dollár értékének felel meg, amikor a film a moziforgalomban volt. Az értékek millió amerikai dollárban ($) vannak kifejezve. 1. Avatar $2 788, 0 2009 2. Titanic $2 186, 8 1997 3. Star Wars: Az ébredő Erő $2, 068. 2 2015 4. Jurassic World $1 669, 0 5. Bosszúállók $1 518, 6 2012 6. Halálos iramban 7 $1 515, 0 7. Bosszúállók: Ultron kora $1 405, 0 8. Harry Potter és a Halál ereklyéi (2. rész) $1 341, 5 2011 9. Jégvarázs $1 274, 2 2013 Amerikában a legnagyobb bevételeket elért filmek: Észak-Amerikában (USA és Kanada) az eddig legnagyobb bevételt elért filmek, az akkori amerikai dollár értékének megfelelően. A lista tényleges sorrendjét megkérdőjelezi az infláció nagysága, mivel így a film tényleges nézőszámára lehetne visszakövetkeztetni. Igazából a filmstúdiókat csak a bevételek érdeklik, ráadásul a technika fejlődésével egy film nézőszámának egyre nagyobb részét már nem a mozis látogatás teszi ki, ezért a pénzalapú listákat részesítik előnyben.
A minyonok azt remélik, Gru megragadja az alkalmat, és visszatér a bűn útjára, de amikor Gru világossá teszi, hogy már visszavonult mindettől, akkor a minyonok felmondanak, és elindulnak a saját fejük után. 40 Szenilla nyomában (2016. 16) $1, 028, 570, 889 Az aranyhal-memóriájú kék halacska elindul, hogy válaszokat találjon a múltjával kapcsolatos kérdésekre. Kicsoda ő? Kik a szülei? Miért nem emlékszik semmire? És vajon hol tanult meg ámbrásul? Útja során barátai Marlin és Némó is elkísérik. 41 Alice Csodaországban (2010. 03) $1, 025, 467, 110 Alice tizenkilenc éves, felnőtt lány. Férjhez akarják adni, ám egyetlen porcikája sem kívánja, hogy a csúnya, ellenszenves fiatalemberhez menjen hozzá. Szerencsére a lánykérést megzavarja a Fehér Nyúl felbukkanása. Alice persze utána iramodik, és hamarosan újra annál a bizonyos üregnél találja magát, amelybe sok évvel ezelőtt beleesett. A történelem ismétli önmagát, Alice megint Csodaországban találja magát. Ám Csodaország már nem olyan, mint régen.
A tavalyi száz legnagyobb bevételű amerikai film rendezői között csak 12 százalék volt a nő, ami 4 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Utánajártunk, a 2021-es magyar filmek hány százalékát jegyezte női rendező. A The Hollywood Reporterben ismertetett 24. "celluloidplafon"-tanulmány szerint a 2020-as kiugróan jó eredmények nem folytatódtak Amerikában. A nők televíziós és filmes munkáit és képviseletét nyomon követő San Diego-i Egyetem központjának elemzése azt mutatta, hogy míg 2020-ban a száz legnagyobb bevételű film rendezői között 16 százalékban voltak nők, tavaly már csak 12 százalék volt az arányuk. Viszont amikor a merítést a 250 legnagyobb bevételű filmre terjesztették ki, a női rendezők képviselete 17 százalékra kúszott fel, ami ugyanakkor még mindig elmaradt a 2020-as 18 százaléktól. Chloé Zhao a 2021-es Oscar-gálán Martha Lauzen, a központ alapítója és ügyvezető igazgatója közleményében arra figyelmeztetett, hogy a "látszat néha csal": miközben Chloé Zhao tavaly Oscar-díjat nyert A nomádok földje rendezéséért, Jane Campion pedig az idei Oscar-mezőny egyik nagy esélyese A kutya karmai között című filmjéért, a női filmrendezők aránya 2021-ben valójában csökkent.
1992 – Batman visszatérA denevérember rajongói három év után újra elözönlötték a mozikat, így a legjobban kereső mozifilmek listáját a Batman visszatér vezette. Igaz, ebben az is közrejátszott, hogy a Reszkessetek, betörők! 2. – Elveszve New Yorkban és az Aladdin premierjét is novemberre időzítették. A két film 1992. december 31-én még a Batman mögött szerepelt, de 1993-ban már beelőzte az akciófilmet. 1993 – Jurassic Park Fotó: IMDbSteven Spielberg korszakalkotó blockbustere tarolt a mozikban: fél év alatt világszerte több mint 80 millió jegyet adtak el a vetítésekre, amely majdnem 350 millió dollárt hozott a kasszára. A toplista második helyén álló Oscar- és Golden Globe-díjas A szökevény című film 180 milliós bevétele szinte eltörpül a Jurassic Park mellett. 1994 – Az oroszlánkirályA Disney animációs játékfilmjét és a Forrest Gumpot is 1994 nyarán mutatták be a mozikban. A két népszerű klasszikus egész évben fej-fej mellett haladt, de végül Az oroszlánkirály kapta meg a legsikeresebb filmnek járó képzeletbeli díjat.
64 Jégkorszak 3. – A dínók hajnala (2009. 26) $886, 686, 817 Újra együtt a nagy csapat. Manny, a mamut végre elszánta magát a családalapításra, most a nejével, Ellie-vel várják a trónörökös érkezését. Diego, az öregedő félben lévő kardfogú tigris viszont még mindig jobban szeret egyedül vadászni. Az ügyefogyott lajhárban, Sidben is feltörtek az apai érzések, a maga sajátos módján néhány dínótojás elcsenésével és keltetésével éli ki azt. Sajnos ezzel veszélybe sodorja a kis csapatot, hiszen a dínó mama nem hagyja annyiban a dolgot. Miközben megpróbálják kirángatni Sidet a bajból, még nagyobba kerülnek, a földalatti világba, ahol még mindig a dinoszauruszok uralkodnak. 65 Spectre – A Fantom visszatér (2015. 26) $880, 674, 609 Egy múltból származó titkosított üzenet Bond-ot egy ördögi szervezet nyomára vezeti. Mialatt M politikai csatákra kényszerül, hogy életben tartsa a titkosszolgálatot, Bond egymás után hántja le a megtévesztő rétegeket egy SPECTRE nevű titkos hálózatról, amely mögött egy szörnyű igazság lakozik.
A filmek több bevételi forrásból termelnek bevételt, beleértve a színházi kiállításokat, a házi videókat, a televíziós sugárzási jogokat és az árusítást. A színházi jegyirodák bevételei azonban a kereskedelmi kiadványok elsődleges mutatói a film sikerének megítélésében, elsősorban az adatok rendelkezésre állása miatt az otthoni videó- és közvetítési jogok eladási adataihoz képest, de a történelmi gyakorlat miatt is. A listán szerepelnek a legjobb pénztárak grafikonjai ( névleges és valós érték szerint is rangsorolva)bevételeikből), a nagy bevételű filmek diagramja naptári évek szerint, a legnagyobb bevételt produkáló filmrekord átmenetét bemutató idővonal, valamint a legtöbb bevételt hozó film franchise és sorozat. Az összes listát lehetőség szerint nemzetközi színházi box office-előadás alapján rangsorolják, kivéve az otthoni videókból származó bevételeket, a közvetítési jogokat és az árukat. Hagyományosan a háborús filmek, musical és történelmi drámák voltak a legnépszerűbb műfajok, de a franchise -filmek a 21. század legjobb előadóinak számítottak.